Halvdæmoner

Gennem tiden har dæmoner utallige gange besat mennesker, undertiden i årevis. Og skønt mennesker og dæmoner ikke kan avle sammen, hænder det undertiden, at deres blod blandes. Det fungerer ikke på dværge, og kun på elverfolk, som frivilligt indvilliger i det. Sådanne individer er altså på ingen vis halvdæmoner, men har blot dæmonblod i sig, som i tidens fylde kan vækkes til live.

Dæmonblod kan give sig udlag på mange måder, men gerne i form af grusomhed og vildskab, samt fysiske kendetegn som horn, vinger, skæl og undertiden hale. Mennesker med dæmonblod kaldes gerne Tark eller Tariq, hvilket er nedsættende. Selv kalder de sig Ey´uryt, som betyder de udvalgte. De er alle kendetegnet ved at være stærke.

De fleste steder i Erygion er sådanne indvider udstødte, og må friste et liv som lovløse, men i det vestlige Erygion, har de opnået stor magt. Slavehandlerne i Thusk har dæmonblod i årene, det samme har mange af krigsherrerne i Vesterled.

Halvdæmoner som rollespilsfigurer

Figurer kan være halvdæmoner, hvis GM indvilliger i det. De har følgende kendetegn og modifikationer.

Egenskaber: STR+2
Saves: +2 til FYS
Mørkesyn: Har mørkesyn 60′, hvis de ønsker det. Men i så fald bliver deres øjne røde, hvilket vil være tydeligt for alle omkring dem.
Færdigheder: Sense Motive -2, Stealth +2
Sprog: Forstår dæmonmål, og kan også læse det, hvis de kan læse. De kan også vælge at kunne tale det, ved at bruge talentpoint.
Mørk magi: Har adgang til at lære dæmonmagi. Behøver ikke en læremester, for det er i deres blod.
Ondskab: Halvdæmoner er i spilletermer at regne som onde. Det betyder, at alle formularer, ritualer, våben og eliksirer, der kan fordrive dæmoner, også virker på dem (såsom Protection from Evil, og områder værnet mod ondskab). Derfor kan de heller ikke lære hvid magi, der kræver en ren sjæl.