Skal købes hos en giftblander, det lokale tyvelaug, en snigmorderkult eller lignende steder. Mange steder er gifte dog forbudte, de er sjældne, og de er dyre, så det er vigtigt at have forbindelserne i orden. Man skal generelt have kontakt til den lokale underverden for at få anvisninger til, hvor man kan finde en giftblander. At have ingredienserne og kunne præparere dem ordentligt, kræver en ekspert. Gift bevarer heller ikke deres kraft særlig længe.
Våbengift | Type | DC for at skabe | Markedspris per dosis | Noter |
Ascit-gift | Våbengift DC22 | 600 | ||
Basiliskøje | Våbengift DC12 | 600 | Forstener | |
Blodrod | Våbengift DC12 | 15 | 100 | |
Blå Whinnis | Våbengift DC14 | 15 | 120 | |
Dødsklinge | Våbengift DC20 | 25 | 1800 | |
Edderkoppegift, middelstor | Våbengift DC14 | 15 | 150 | |
Grønblodsolie | Våbengift DC13 | 15 | 100 | |
Kæmpehveps, gift | Våbengift DC18 | 20 | 210 | |
Lille tusindbengift | Våbengift DC11 | 15 | 90 | |
Lindormegift | Våbengift DC17 | 25 | 3000 | |
Mørkelvergift | Våbengift DC13 | 200 | ||
Purpurorm, gift | Våbengift DC24 | 20 | 700 | |
Skyggeessens | Våbengift DC17 | 20 | 250 | |
Slangegift | Våbengift DC11 | 200 | ||
Sort snogegift | Våbengift DC12 | 15 | 120 | |
Stor skorpion, gift | Våbengift DC18 | 20 | 200 |
Gift | Type | DC for at skabe | Markedspris per dosis |
Ajida | Indtages DC18 | 1000 | |
Arsenik | Indtages DC13 | 15 | 120 |
Ascomoid-sporer | Indhaleres DC12 | 400 | |
Asken af othur-røg | Indhaleres DC18 | 25 | 2100 |
Belladonna (Sort natskygge) | Indtages DC11 | 250 | |
Carrion crawler hjernesaft | Kontakt DC13 | 15 | 200 |
Dark Reaver pulver | Indtages DC18 | 25 | 300 |
Dragegalde | Kontakt DC26 | 30 | 1500 |
Id moss | Indtages DC14 | 15 | 125 |
Ligfyrstestøv | Indtages DC17 | 20 | 250 |
Malice | Indhaleres DC15 | 250 | |
Malyss-rodpasta | Kontakt DC16 | 20 | 500 |
Midnatstårer | Indtages DC17 | 1500 | |
Nitharit | Kontakt DC13 | 20 | 650 |
Pale-tinktur | Indtages DC16 | 250 | |
Sandhedsserum | Indtages DC11 | 150 | |
Sassone-løv | Kontakt DC16 | 20 | 300 |
Snigmorderblod | Indtages DC10 | 150 | |
Sort lotusekstrakt | Kontakt DC20 | 35 | 4500 |
Stribet paddehat | Indtages DC11 | 15 | 180 |
Taggit-olie | Indtages/Kontakt DC15/13 | 15 | 90 |
Terinav-rod | Kontakt DC16 | 25 | 750 |
Torpor | Indtages DC15 | 600 | |
Ungol-støv | Indhaleres DC15 | 20 | 1000 |
Vanvidståge | Indhaleres DC15 | 20 | 1500 |
Æteressens | Indhaleres DC15 | 300 |
Ajida (Indtages). Lugtfri og farveløs væske, som kan gør offeret permanent blindt. Offeret skal klare et CON18 mod Gift eller føles sig omtåget (uden synderlige konsekvenser) i d8 minutter. Derefrer skal det klare et nyt DC14 eller blive blændet. Kun magi kan genskabe offerets synsevne.
Ascip-gift (Våbengift). Fremstilles af kirtlerne fra en slange og gør ikke megen skade, men den er nærmest umulig at modstå. Offeret skal klare et CON22 mod Gift eller blive forgiftet i 1d4 runder og tage 5 (2d4) gift skade.
Ascomoid-sporer (Indhaleres). Dette pulver, der udvindes fra svampe, forvirrer offeret. Det skal klare et CON12 mod Gift eller blive stunned i 2d4 runder. Fejler det med 5 eller mere, varer det d4 runder ekstra.
Asken af Othur-røg (Indhaleres). Offeret skal klare et CON13 mod Gift eller tage 10 (3d6) giftskade og skal slå igen, hver gang dets tur begynder. Hver gang det fejler, tager det 3 (1d6) giftskade. Efter tre succesrige AVS stopper giften.
Basiliskøje (Våbengift). Hovedingrediensen i denne gift er øjet fra en basilisk. Offeret skal klare et CON12 mod Gift eller blive forstenet. Hver følgende tur kan han forsøge et nyt AVS for at ende effekten. Ellers kan en greater restoration også ende effekten.
Belladonna (Indtages). Kaldes også Sort Natskygge. Giften tilberedes fra bærrebes af belladonna, og giver først synsforstyrrelser (udvidelse af pupillerne) og derpå forøgelse af hjerteslaget, som kan føre til døden. Giten er en sort væske, der imidlertid temmelig nem kan smugles ned i mad eller vin. Et offer skal klare et CON11 mod Gift eller tage 2 (d4) giftskade, og dets DEX nedsættes midlertidigt med 2. Offet skal slå et nyt AVS hver 10 minutter i 1 time for at ende effekten og genvinde sin DEX, eller tage 2 (1d4) giftskade, hver gang den fejler.
Carrion crawler hjernesaft (Kontakt): Skal høstes fra en død eller fanget carrion crawler. Et offer skal klare et CON13 mod Gift eller være forgiftet i 1 minut. Det forgiftede offer er lammet. Det kan gentage sit AVS i slutningen af hver af sine ture for at slutte forgiftningen.
Lindormegift (Våbengift): Giften skal høstes fra en død eller fanget lindorm. Offet skal klare et CON15 mod Gift eller tage 24 (7d6 giftskade). Halvdelen på et vellykket AVS.
Malice (Indhaleres): Offeret skal klare et CON15 mod Gift eller blive forgiftet i 1 time. Et forgiftet offer er blindt.
Midnatstårer (Indtages): Giften tager ingen effekt før midnat. Er giften ikke blevet neutraliseret før det, skal offet klare t CON17 mod Gift eller tage 31 (9d6) giftskade. På et vellyket slag tager han halv skade.
Mørkelvergift (Våbengift): Denne gift anvendes typisk af mørkelverne, og kun på styeder, hvor de er fjernt fra sollyset. Et offer skal klare et CON13 mod Gift eller være forgiftet i 1 time. Hvis AVS fejler med 5 eller mere, bliver offeret også bevidstløst, mens det er forgiftet. Det vågner, hvis det tager skade eller hvis et andet væsen bruger en tur på at vække det.
Pale-tinktur (Indtages): Offret skal klare et CON16 mod Gift eller tage 3 (1d6) giftskade og blive forgiftet. Indtil forgiftningen ender, kan den ikke helbredes. Offet skal gentage sit AVS hver 24 time og tage 3 (1d6) giftskade, her gang han fejler. Så længe han er forgiftet, kan kan giften ikke helbredes på nogen måde. Efter syv vellykkes AVS ender forgiftningen.
Purpurorm-gift (Våbengift): Giften skal høstes fra en død eller fanget purpurorm. Offeret skal klare et CON24 mod Gift eller tage 42 (12d6) giftskade, halvdelen fra et vellykket AVS.
Sandhedsserum (Indtages): Offeret skal klare et CON11 mod Gift eller blive forgiftet i 1 time. I den tid kan offeret ikke lyve, som om det var under en zone of truth.
Slangegift (Våbengift): Giften skal høstes fra en død eller fanget stor giftslange. Offet skal klare et CON11 mod Gift eller tage 10 (3d6) giftskade. Halvgiftskade på et vellykket AVS.
Snigmorderblod (Indtages). Offeret skal klare et CON10 mod Gift, eller tage 6 (1d12) giftskade og er forgiftet i 24 timer. På et vellykket AVS tager offeret halv skade og er ikke forgiftet.
Taggit-olie (Indtages/Kontakt): Offet skal klare et CON15/13 mod Gift eller blive forgiftet i 24 timer. Et forgiftet væsen er bevidstløst. Det vågner, hvis det tager skade.
Torpor (Indtages): Offeret skal klare et CON15 mod Gift eller blive forgiftet i 4d6 timer. Et forgfitet væsen er Incapacitated, og kan ikke foretage handlinger eller reaktioner.
Æteressens (Indhaleres). Offeret skal klar eet CON15 mod Gift eller være forgiftet i 8 timer. Et forgiftet væsen er bevidstløst. Det vågner, hvis det tager skade eller en anden bruger en handling til at vække det.
Ajida (Indtages). Lugtfri og farveløs væske, som kan gør offeret permanent blindt. Offeret skal klare et CON18 mod Gift eller føles sig omtåget (uden synderlige konsekvenser) i d8 minutter. Derefrer skal det klare et nyt DC14 eller blive blændet. Kun magi kan genskabe offerets synsevne. Asken af Othur-røg (Indhaleres). Offeret skal klare et CON13 mod Gift eller tage 10 (3d6) giftskade og skal slå igen, hver gang dets tur begynder. Hver gang det fejler, tager det 3 (1d6) giftskade. Efter tre succesrige AVS stopper giften.
Carrion crawler hjernesaft (Kontakt): Skal høstes fra en død eller fanget carrion crawler. Et offer skal klare et CON13 mod Gift eller være forgiftet i 1 minut. Det forgiftede offer er lammet. Det kan gentage sit AVS i slutningen af hver af sine ture for at slutte forgiftningen.
Lindormegift (Våbengift): Giften skal høstes fra en død eller fanget lindorm. Offet skal klare et CON15 mod Gift eller tage 24 (7d6 giftskade). Halvdelen på et vellykket AVS.
Malice (Indhaleres): Offeret skal klare et CON15 mod Gift eller blive forgiftet i 1 time. Et forgiftet offer er blindt.
Midnatstårer (Indtages): Giften tager ingen effekt før midnat. Er giften ikke blevet neutraliseret før det, skal offet klare t CON17 mod Gift eller tage 31 (9d6) giftskade. På et vellyket slag tager han halv skade.
Mørkelvergift (Våbengift): Denne gift anvendes typisk af mørkelverne, og kun på styeder, hvor de er fjernt fra sollyset. Et offer skal klare et CON13 mod Gift eller være forgiftet i 1 time. Hvis AVS fejler med 5 eller mere, bliver offeret også bevidstløst, mens det er forgiftet. Det vågner, hvis det tager skade eller hvis et andet væsen bruger en tur på at vække det.
Pale-tinktur (Indtages): Offret skal klare et CON16 mod Gift eller tage 3 (1d6) giftskade og blive forgiftet. Indtil forgiftningen ender, kan den ikke helbredes. Offet skal gentage sit AVS hver 24 time og tage 3 (1d6) giftskade, her gang han fejler. Så længe han er forgiftet, kan kan giften ikke helbredes på nogen måde. Efter syv vellykkes AVS ender forgiftningen.
Purpurorm-gift (Våbengift): Giften skal høstes fra en død eller fanget purpurorm. Offeret skal klare et CON24 mod Gift eller tage 42 (12d6) giftskade, halvdelen fra et vellykket AVS.
Sandhedsserum (Indtages): Offeret skal klare et CON11 mod Gift eller blive forgiftet i 1 time. I den tid kan offeret ikke lyve, som om det var under en zone of truth.
Slangegift (Våbengift): Giften skal høstes fra en død eller fanget stor giftslange. Offet skal klare et CON11 mod Gift eller tage 10 (3d6) giftskade. Halvgiftskade på et vellykket AVS.
Snigmorderblod (Indtages). Offeret skal klare et CON10 mod Gift, eller tage 6 (1d12) giftskade og er forgiftet i 24 timer. På et vellykket AVS tager offeret halv skade og er ikke forgiftet.
Taggit-olie (Indtages/Kontakt): Offet skal klare et CON15/13 mod Gift eller blive forgiftet i 24 timer. Et forgiftet væsen er bevidstløst. Det vågner, hvis det tager skade.
Torpor (Indtages): Offeret skal klare et CON15 mod Gift eller blive forgiftet i 4d6 timer. Et forgfitet væsen er Incapacitated, og kan ikke foretage handlinger eller reaktioner.
Æteressens (Indhaleres). Offeret skal klar eet CON15 mod Gift eller være forgiftet i 8 timer. Et forgiftet væsen er bevidstløst. Det vågner, hvis det tager skade eller en anden bruger en handling til at vække det.